Zaměření na zákaznickou zkušenost je jedním z pilířů obchodní strategie Apple. Přesáhnout z pouhé koupě do marketingem vbudovaného příslibu změny životního stylu se zdá být jejím cílem.
Používat
jakýkoli produkt Apple je extrémně snadné. Zákazníci otevřou krabici, nabijí
vyndaný produkt, zapnou a začnou ho používat. Není potřeba nic instalovat
ani stahovat. Ke spokojenosti zákazníků přispívá také hustota lokací kamenných
obchodů. Existuje více než 518 Apple Storů ve 25 zemích, a i přes dnešní online
shopping mánii, mnoho potencionálních zákazníků láká možnost si do jedné z poboček
zajít a vyzkoušet vše přítomné.
Společnost oplývá hlubokými odbornými znalostmi v oblasti softwaru, hardwaru a služeb současně. Nejúspěšnější tažnou inovací, kterou se firma odlišuje od konkurence, je její schopnost bezdrátového propojení spotřebičů. Aplikace fungují na více zařízeních Apple současně, produkty se však nespárují s výrobky jiných společností, což vytváří dojem uzavřeného ekosystému.
Ekosystém Applu znamená náklady na přechod jeho
zákazníků ke konkurenci a zároveň poskytuje příležitosti k nabídce dalších
produktů a služeb u již nabytých uživatelů. Oficiálně k úspěchu u mladší
generace přispívá i kvalita kamery a výdrž baterie. Ovšem nepřehlédnutelným
vlivem je nátlak globalizačních sil aplikací, který je zesílen skrze čočku jejich
náctiletých konzumentů.
Obeznámení se základními strategiemi, co se nás snaží přilákat k dlouhodobému užívání produktů této značky, bohužel neznamená, že se stáváme imunními, ale jen jako podpora pohnutky k zamyšlení nad manipulací v marketingu, by nás mohla podpořit v hodnocení pouhé koupě (bez hodnoty získané skrze doprovodné umělé slogany).
H. Ungrádová (IV.C)