Krize koronaviru byla a stále je velkou přítěží pro každého do našeho běžného každodenního života. Každého člověka koronavirus ovlivnil, sice ne všechny stejně, ale i tak každému člověku se alespoň trochu život změnil. Dospělé lidi to ovlivnilo hlavně v oblasti práce. Jelikož lidé buď kvůli koronaviru o svou práci přišli úplně, nebo ji museli začít dělat z domova kvůli svým dětem, které musely být doma. Mladší lidi to ovlivnilo hlavně v oblasti školy, jelikož přišli o hodně učiva a celkově sociální kontakt ve svém životě. Zkrátka každého koronavirus nějakým způsobem poznamenal a změnil mu život. Ale přijde mi,
že nejméně se mluvilo o těch nejmenších dětech, co se týče toho, jak koronavirus zvládají.
Nyní se přímo zaměřím na malé děti. Těmi dětmi myslím, děti ze školky a děti z prvních a druhých tříd základní školy. Myslím si, že děti v prvních třídách to mají celkově nejhorší, jelikož se těšily na něco nového, že poznají nové prostředí, kamarády a stanou se z nich školáci. Ale tyto děti byly připraveni o skoro celý rok normálního učiva, což je strašná škoda. První třída je nejhezčí třída na základní škole, jelikož něco nového začíná a nikdo by neměl být o tento rok připraven. Zároveň tyto děti se těšily na normální učení a místo toho jsou vyučování online formou, což je něco nového, na co se těžce zvyká.
A pro tyto malé děti to musí být také psychicky náročné, učit se touto formou a celkově být jen doma a nevidět se s novými kamarády. Celkově si myslím, že děti to zvládají těžce, jelikož potřebují nejvíce sociální kontakt a být mimo domov s novými spolužáky.
A tyto malé děti, které musí být doma kvůli koronaviru, z toho mohou mít například stres a jiné špatné následky. Proto se těmto dětem musí věnovat v této těžké době více pozornosti a lásky. Rodiče by měli svým dětem věnovat více svého času a pozornosti. Měli by svým dětem také naslouchat a uklidňovat je. Rodiče by se měli své děti snažit co nejvíce zabavit, aby se děti nenudily a nemohly být smutné. Tyto malé děti musí mít aspoň co nejvíce kontaktu s rodinou, když už nemůžou být se svými spolužáky. Je dobré pro děti vymyslet pravidelný režim, na který si dítě zvykne, aby mělo čas jak na učení, tak i na hraní. Svým dětem tedy pomůžeme, když se jim budeme věnovat co nejvíce a budeme si s nimi hrát apod.
Cvrčková Jasmína