Kam se poděly relevantní výsledky?
Už delší dobu pozoruji fenomén toho, že na internetu nemůžu najít to co hledám, vyhledávač mě zahlcuje reklamami či irelevantními informaci které ani nehledám. První odkazy jsou pouze reklamy, které ani neodpovídají na otázku a až na desátý odkaz se možná něco dozvím.
Proč?
Algoritmus vyhledávání Google je naprostou záhadou. Zatímco my rozumíme některým aspektům týkajícím se toho, jak Google řadí obsah, pracovníci Google jsou jediní lidé, kteří znají celý obraz.
Aspekty co víme, že zvyšují pořadí ve vyhledávači neboli SEO(search engine optimization):
- Použití a umístění klíčových slov
- Používání obrázků a videí
- Používání textu alt( krátké popisky)
- Optimalizace názvů a nadpisů
- Čerstvost a relevance
- Míra prokliku
- Přizpůsobení pro mobilní zařízení
Stále však existuje mnoho aspektů, které neznáme a nikdo mimo Google nedokáže říct, jak moc tyto a další faktory ovlivňují výsledky vyhledávání. Udržování algoritmu vyhledávání v tajnosti je snaha společnosti Google omezit spam.
Koneckonců, pokud nikdo neví, na co se Google dívá, nikdo nemůže vytvářet obsah jen proto, aby se dobře umístil. Postupem času uživatelé se znalostí SEO zúžili okruh toho, jaký obsah projde testem algoritmu, aby získali výhodu nad konkurencí.
Výsledkem je, že v nejlepších výsledcích vyhledávání se nyní soustřeďuje obsah, který často nemá s původním dotazem nic společného.
Na závěr se přesnost vyhledávání zhoršuje tím, že společnosti platí Googlu za reklamu, čímž vytlačují relevantnější informace ve prospěch placeného obsahu.
Východisko?
Alternativní vyhledávače, nespoléhejte jen na Google.
- DuckDuckGo
- Startpage
Tohle jsou vyhledávače co se mi nejvíce osvědčili v rámci relevantních výsledků ,ale je důležité si uvědomit, že žádný vyhledávač není dokonalý. Přesto si můžete výběrem objektivního vyhledávače, než jen Google, zajistit spolehlivější výsledky.
Klára Veselá
Žádné komentáře:
Okomentovat