úterý 15. června 2021

Agility

Ve svém článku bych vám ráda představila sport, kterému se věnuji již několik let a se svým psem ho můžete zkusit také. Agility je sport, při kterém pes musí za pomoci psovoda překonat určenou dráhu na které jsou umístěné překážky. A to v co nejrychlejším čase, bez chyb a ve správném pořadí. Agility se podobají koňskému parkuru. Vznikly již v roce 1978 v Anglii. Se svým psem jsem se jim začala věnovat na doporučení své kamarádky, která se tomuto sportu věnuje dlouhou dobu.

Agility může dělat úplně každý s jakýmkoliv psem. Tento sport zlepšuje fyzickou aktivitu jak psa, tak psovoda a upevňuje mezi nimi vztah. Překážky na trati se dělí do tří skupin, a to na skokové, zónové a probíhající.

Mezi skokové překážky patří skok daleký, skok vysoký, proskokový kruh a další. Mezi zónové řadíme kladinu, houpačku, áčko a stůl. Do skupiny probíhajících patří tunely látkové, pevné a slalom.

Psovod a pes mohou získat penalizaci za chybu, a to například za shození překážky nebo nedošlápnutí psa do zóny ve skupině zónových překážek, za odmítnutí a za překročení časového limitu. Za každou chybu nebo odmítnutí porotci udělují 5 trestných bodů. K diskvalifikaci dochází při druhém odmítnutí v jednom běhu nebo při nedodržování směru a pořadí překonávaných překážek.

Při této disciplíně je potřeba psa řádně odměňovat za správně vykonaný běh například pamlsky nebo hračkou. K tomuto sportu je pro psovoda potřeba vhodná běžecká obuv. Agility se dají vykonávat kdekoliv, kde je prostor pro vytvoření dráhy. Též se dají využívat veřejná Agility hřiště. Při závodu pes běží zcela volně, tedy bez jakýchkoliv zádržních systému jako je vodítko nebo obojek. Proto je vztah a komunikace mezi psem a psovodem velmi důležitá.

Kateřina Bohatá 

1 komentář:

  1. Chtěl bych poděkovat šéfovi Dodoruovi, který mi pomohl přivést zpět mého manžela ... Před dvěma (2) lety jsem měl vážný problém s mým manželem, a to do té míry, že opustil dům a začal chodit s jinou ženou, zatímco zůstal s tou ženou jsem se ho snažil přivést zpět, ale všechno mé úsilí bylo zbytečné až do dne, kdy můj přítel přišel do mého domu a řekl jsem jí všechno, co se stalo mezi mnou a mým manželem, pak mi o tom řekla mocný kouzelník, který jí pomáhal, když měla stejný problém.
    Pak jsem kontaktoval šéfa Dodoru a řekl mu všechno, pak řekl urprise do 48 hodin, můj manžel se opravdu vrátil a prosil mě, abych mu odpustil.
    Nemůžu vystát tuto Joy sám, proto jsem se rozhodl podělit se o své svědectví .. pokud existuje někdo, kdo potřebuje jeho pomoc, můžete ho kontaktovat pomocí jeho e-mailu - Chiefdodoru@gmail.com, whatsapp + 2349015088017..On je ochoten pomoci jakýkoli orgán, který potřebuje jeho pomoc.

    OdpovědětVymazat