středa 9. září 2020

Jak sehnat auto levně, když jsi student. Největší nepřítel jsou v tomhle věku peníze, proto se budu soustředit hlavně na to. Nejprve bych se kouknul, kolik vlastně mám peněz, kolik mi mohou rodiče přispět a kolik mi zbyde na základní investice do auta. Sehnat se dá auto funkční i do 10 000Kč, s péčí může i dlouho vydržet, ale budete se muset opravdu o něj zajímat. Taky bude asi i nejspíš bude vypadat děsně, což pro dnešní generaci je taky dost důležitý. Nikdo nechce přijet za kámošema v plechovce. Hned po podívání se do peněženky bych si uspořádal priority, co od svého prvního auta čekám. Chci mít závoďák a být frajer nebo koupím hnusný auto za rozumnou cenu s rozumnou spotřebou a výkonem. Například já. Já koupil super závoďák za 20, vypadá luxusně, žere jako blázen a já už ani nemám peníze na nový brzdy, který zrovna potřebuju. Můj postup rozhodně nedoporučuji, i když zase, když se na svý auto podívám, udělá mi úsměv na tváři. Důležitý je nejen soustředit se na cenu auta, ale taky na spotřebu paliva, cenu povinného ručení a cenu oprav. Ideální spotřeba je od 5 do 7 litrů na 100km. Moje žere v průměru 8 a moje peněženka pláče. Na povinné ručení moc lidí předem nemyslí, ale je opravdu drahé. Jeho výše je stanovena hlavně výkonem vozu. U auta s motorem s objemem 2.0l vás to vyjde na minimálně 11 000,- a to ještě u nějaké pochybné pojišťovny. Opravy, pokud nemáte známého v servisu, vás také u dražších značek vyjdou draho. Volvo, BMW a podobné značky mají dražší náhradní díly i opravy. Marek Sucharda, 4.F

Žádné komentáře:

Okomentovat