středa 9. září 2015



Šťavnaté domácí burgery
Burgery:
cca 800 g mletého vepřového (měla jsem plecko - ale kdo chce hovězí, dá hovězí, kdo kuřecí, dá kuřecí atd.)
1 vejce (dala jsem zbytek, co mi zůstal z potírání housek)
3 stroužky česneku
2 lžíce kremžské hořčice
sůl, pepř, majoráka (hodně), drcený kmín, sladká paprika
cheddar, slanina
Bulky:
3 lžíce teplého mléka
1 hrnek teplé vody
1 balíček instantního droždí (příp. 1/2 kostky čerstvého - rozdrolit, smíchat s cukrem a třít vidličkou tak dlouho, dokud se nedostane do tekutého skupenství)
2 1/2 polévkové lžíce cukru
1 1/2 čajové lžičky soli
1 vejce
2 hrnky celozrnné mouky
1 1/3 - 1/2 hrnku hladké mouky (prvně doporučuji dát méně, pokud se těsto bude lepit, po lžičkách přidávat - já jsem přidávala, ale nevím přesně kolik)
2 1/2 polévkové lžíce másla (rozpustit)
+ 1 vejce na potření
Postup přípravy
Když jsem si doma vařila domácí burgery tak jsem si bulky kupovala v obchodě, protože jsem neměla čas na přípravu domácích bulek. Chtěla bych doporučit, pokud si bulky budete také kupovat, aby jste si koupili bulky v menší velikosti, protože maso se hodně smrskne a pak je burger moc suchý.

Přejdeme tedy k vaření burgerů. Maso jsem si osolila, opepřila, ochutila paprikou, majoránkou, kmínem a nakonec přidala prolisovaný česnek, hořčici a vejce. Tuto směs jsem pořádně promíchala. Z trochy směsi jsem si na talířku udělala tenčí kulatou placku, dala na ni cheddar a kousek slaniny. Na toto jsem nandala další vrstvu masové směsi a pořádně jsem to k sobě spojila aby mi sýr nevytekl ven až se rozteče. Když jsem měla takto připravené všechny burgery dala jsem je smažit na pánev, ale samozřejmě je možné použít i gril. Smažily se z obou stran, dokud se maso nepropeklo - klidně může chytnout i trochu tmavší barvu.

Na stůl jsem burgery dávala zvlášť spolu s ostatními přílohami aby si každý nandal všeho podle chuti.

Přejeme pěknou chuť za Terezu Novotnou a Terezu Syrovou, 4.C



Žádné komentáře:

Okomentovat