čtvrtek 4. října 2012

Talentovaná studentka ze 4.C Michaela Obselková

 



 

Ačkoliv by to spoustu lidí ani nenapadlo, má studentka ze 4.C, Michaela Obselková přezdívaná také „Píchy“, v sobě skrytý talent, kterým je florbal. Nastupuje jako brankářka v nejvyšších soutěžích, a tak se jí zeptáme na pár otázek, jak se k tomuto postu golmana dostala a jak to jako vytížená studentka sportem zvládá se školou.


Brankářkou je necelé tři sezony. Předtím nastupovala v poli a do branky se dostala díky šťastné náhodě. Za dva roky intenzivního tréninku se však vypracovala v plnohodnotnou brankářku, která směle klepe na dveře ženské nejvyšší soutěže.

Jak jsi se k tomuto sportu vůbec dostala?
Na základní škole byl florbalový kroužek, na který jsem se šla jednou podívat s kamarádkou. Ten sport se mi zalíbil, tak jsem si řekla, že ho zkusím, a později jsem to šla vyzkoušet i do profesionálního klubu, kde jsem se uchytila.

V jakém profesionálním klubu tedy teď působíš?
Působím v pražském klubu ELITE PRAHA.
   
Ještě před dvěma sezónami jsi trávila převážnou část hracího času v poli. Čím to, že jsi natrvalo přesídlila do branky?
Na konci sezony 2009/2010 nám v juniorkách skončila jediná brankářka. V brance se tedy musely střídat hráčky z pole. Nevím, jestli mi to z nich šlo nejlépe, ale do branky jsem nastupovala nejčastěji. Postupně se mi tam zalíbilo a už jsem tam zůstala.

Co je pro tebe před zápasem, při zápase a po zápase nejdůležitější?

Před zápasem je určitě důležité rozběhání a dobrá příprava na zápas. Rozběhávám se se sluchátky, ve kterých mám puštěnou hudbu, kterou si den předtím stáhnu. Rovněž se porozhlédnu po nejlepších hráčkách soupeře, abych si na ně při hře dávala větší pozor. Při zápase je nejdůležitější koncentrace na samotné utkání. A po zápase se důkladně protáhnu tak, aby mě druhý den nic nebolelo.


Do jakých zápasů nastupuješ a jaké zápasy tě baví nejvíce?
Nastupuji do zápasů extraligy žen a 1. ligy žen. Zápasy mě baví všechny, ale více ty, kde hrajeme proti některému z těžších soupeřů.

Jak často máš tréninky a jak to v takovém tempu zvládáš se školou?
Tréninky mám 4krát týdně plus o víkendu zápasy. Se školou je to náročné, ale učím se před tréninkem, po cestě z tréninku nebo mezi zápasy. Teď když jsem v maturitním ročníku, to bude asi o něco težší, ale věřím, že to zvládnu.
                                   
Mrázková Tereza 3.F

                                                                                                                                                                                                                                                         

Žádné komentáře:

Okomentovat