pátek 7. prosince 2018



Vztahy

 


 

 

 

 

 

        Pátek je konečně za námi, blíží se sobotní dopoledne, já jsem se konečně vyhrabal z postele a sedíc na kraji postele, s očima napůl zavřenýma, se zamyslím. Co budu v tento, krásný, sluneční den dělat. A skoro jako osudem, mi najednou zabzučí mobil. Bzzz, bzzz. Jeho jas mě na chvíli oslepí. Několikrát zamžourám, než jsem konečně schopný přečíst zprávu, která mi přišla. Je to můj nejlepší kamarád. Jdou dneska s několika dalšími lidmi ven. Zve mě, abych se k nim připojil a já se v duchu zaradoval. Sraz bude v 14:00. Už se nemůžu dočkat. Vstal jsem, sednul si rovnou k už obědu a napsal své přítelkyni, že jdu odpoledne ven s kamarády. Nezval jsem ji, věděl jsem, že má dneska celý den práci.

 

A dál to už asi všichni známe: ,, A kam jdeš?! A kdy se hodláš vrátit?!  Určitě s kamarády, jo?! A kdo tam bude?! Nějaký holky?! Určitě lžeš. Určitě jdeš s nějakou holkou! Vsadím se, že mě s ní podvádíš! Víš co, tak si buď rovnou s ní! Doufám, že jsi spokojenej s tím, jak mi furt ubližuješ! “. Vzdám jakýkoliv pokus o vysvětlování, nedej bože dokonce i o argumentaci a tak jen otráveně odepíši ,, Dobře lásko, budu dneska celý den doma “. Zapnu televizi a zbytek dne strávím znuděně před hloupými televizními pořady. A to je ten okamžik, kde se všichni ptáme na to stejné – stojí nám to za to?


 


Ne nadarmo existuje jedno staré, ale za to moudré přísloví: ,, Lepší pták v hrsti, než auto na střeše “. A přesně tomuhle je tento článek věnován – teda, ne doslova tomuhle, ale zásadní otázce: je lepší být ve vztahu, nebo mimo vztah?

 

Jako drtivá většina věcí, i vztahy mají spoustu plusů a mínusů. Ptáte se, jaké mínusy? Co třeba vaše peněženka? Všichni víme, jak vypadá chudý život studenta a jak rychle peníze během času, stráveného v Praze mizí. A teď si představte téměř všechny ty výdaje krát dva. Abraka dabra, peněženka je prázdná a vy nemáte téměř ani na jídlo.


Peníze samozřejmě nejsou všechno. Stejně tak ale ani toto mínus není jediné. Pamatujete si ty časy, kdy jste se v pátek rozhodli, že půjdete do klubu a tak jste šli, kdy jste mohli bez problému chodit ven jak s kamarády, tak kamarádkami, sem tam si s nimi vypít i láhev vína, nerušeně si se spoustou holek chatovat, někdy i flirtovně? A kdykoliv přejít k jiné? Tak tohle všechno tím skončilo. Odteď bude každý váš pohyb, každá vaše zpráva a každý váš pohled důkladně a přísně monitorován a bůh vás chraň, jestli u vás vaše přítelkyně něco najde. A to jsem teprve na začátku. Vyjmenovat plusy by bylo snadnější, než všechny ty mínusy. Ale stejně vás překvapím – stojí to za to! To, když stojíte naproti sobě, držíte se za ruce, vzájemně se díváte do očí a ani jeden z vás nic neříká, ale stejně oba víte, že to znamená ,, Miluji tě “. Když s ní usínáte v náruči. Ta radost, když se po setkáte. Ten hřejivý pocit, když se usměje. Jsou to všechno jen chvilky, okamžiky, které skončí stejně rychle, jako se objeví. Ale i tak to za ty všechny mínusy stojí!


 


Urban Šimon, 3.F


 

 


 

Žádné komentáře:

Okomentovat