úterý 29. března 2016


ROZHOVOR S HANOU V. , RODILOU ČEŠKOU S BELGICKÝM OBČANSTVÍM

1)      Je to pár dnů, co proběhl další teroristický útok a to v Bruselu, hlavním městě Belgie. Byla jsi v době útoku u této tragické události?


Hana:   Díky bohu jsem odletěla dva dny zpátky do Prahy za druhou polovinou mojí rodiny na prázdniny. Bydlí zde můj otec s macechou a nevlastními bratry. I přes to, jsem měla veliký strach o moje přátelé a především matku, která tou dobou zrovna jela do práce. Byla pouhých deset minut od tohoto výbuchu v Molenbeeku.

 

2)      To měla obrovské štěstí. Jak tuto celou situaci vnímala? A co ostatní obyvatelé Bruselu?

Hana:
   Moje matka pracuje v parlamentu EU a proto je s touto celou situaci silně spjata. Byla velice otřesena, jako všichni zde. Přátelé se mi ozývali, že jsou v pořádku a informovali mě o zmatku, který tam panoval.

 

3)      Jak samotnou situaci vnímáš ty? Pociťuješ strach?


Hana:   Ano, o to větší, když nejsem v centru dění. Jako občan Belgie, jsem se toho obávala, nicméně jsme všichni doufali, že se to nestane skutečností. Jsem z toho stále velmi otřesena a zároveň se bojím toho, co nám přinese budoucnost.  

 

4)      Říkala jsi, že jsi tu jen na prázdninách. Jak to je s tvým odletem zpět?


Hana:   Chystám se odletět tuto sobotu. Mám stále velký strach, protože riziko je téměř na každém kroku, ale to neznamená, že bychom se měli jakkoliv omezovat. V Bruselu máme dvě letiště a není problém dostat se domů. Problém vnímám spíš se zařazením do svého běžného života.



Denisa Korityáková, Valerie Zbrožková

Žádné komentáře:

Okomentovat