středa 11. listopadu 2015

Kam na vysokou?

Jelikož už jsem studentkou 4. ročníku, mám plnou hlavu toho, co budu po střední dělat, jestli chci jít na vysokou, či pracovat, jakému oboru se chci věnovat a tak dále.

V prvním a druhém ročníku jsem bojovala s ekonomií, která patřila mezi moje nejméně oblíbené předměty (ne že by tomu teď bylo jinak), ale od třeťáku se mi zalíbilo téma, které bych chtěla studovat na vysoké škole a poté ve stejném oboru pracovat. Marketing a management. Obor, který společně s ekonomikou zapojuje i vaši kreativitu, práci s lidmi, propagaci a mnoho dalšího. Pomohly mi k tomu i hodiny Mediální a jazykové kultury, které jsou lehce propojeny s tímto oborem.
Začala jsem se o marketing a management zajímat, začala vyhledávat vysoké školy, kde se tento předmět vyučuje. Jednou z těchto škol je Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd - obor Marketingová komunikace a PR. Dočetla jsem se, že při studiu se můžete zúčastnit i tzv. Erasmu - studovat jeden semestr v zahraničí.

Přesně Erasmus mi vtloukl do hlavy, jestli chci vlastně studovat v České republice. V současné době velice zvažuji studium v Dánsku, na univerzitě v městečku Horsens. Když jste z EU, neplatíte školné, vzdělávací systém je úplně odlišný od našeho českého. Více se klade důraz na praxi, spolupráci v týmech, povinná je i tříměsíční stáž ve významných firmách. Chci se zdokonalit v angličtině, získávat zkušenosti a na závěr si samozřejmě v budoucnu najít práci, která mě bude bavit. Jestli se s bakalářským titulem vrátím zpátky do Česka, nebo budu žít v Dánsku, je otázkou a během na dlouhou trať. Nechci předbíhat, ještě ani nevím, jestli budu na univerzitu přijata, ale můžu s jistotou říct, že to je momentálně můj největší sen.

Nakonec jsem vlastně ráda, že jsem na této škole. Šla jsem na Resslovku se strachem z ekonomie a účetnictví, teď mám konečně nějaké ambice a cíle a chtěla bych v životě něčeho dosáhnout (a opravdu mi na tom záleží), a to dokonce v ekonomických oborech! :)

 
Laštovková Sára, 4.D

Žádné komentáře:

Okomentovat