středa 21. ledna 2015

S němčinou k úspěchu

V naší škole se během školního roku pořádá několik soutěží, jednou z nich je soutěž v německém jazyce. Konala se ve čtvrtek 4. ledna 2015 ve čtvrtém patře naší školy. Této soutěže se zúčastnili žáci 2. a 3. ročníků. Ti nejdříve vypracovali test z poslechu a poté se vystřídali při popisu obrázku a konverzace na dané téma. V našem časopise pro vás přinášíme rozhovor s vítězkou této soutěže, kterou se stala žákyně 3. ročníku – TEREZA VEJSADOVÁ ze třídy 3. F.
 
Ahoj Terko. Jak dlouho se učíš německy a kdy jsi němčinu poprvé slyšela?
Ahoj Roberte. Němčinu jsem poprvé slyšela tehdy, když jsem se ji začala učit na základní škole, tzn. ve třetí třídě. 
 
Máš osobní zkušenosti i s dalším jazykem?
Jako všichni studenti dnešní doby hovořím také anglicky. 
 
Pro všechny, kteří se učí německy a anglicky, je důležitější angličtina. Je tomu tak i u tebe, nebo je pro tebe důležitější němčina?
Pro mě je důležitá němčina a angličtina je až na druhém místě. 
 
Budeš si volit němčinu jako maturitní předmět?
Samozřejmě budu volit němčinu, jiná volba pro mě neexistuje.
 
Vidím, že je pro tebe němčina opravdu důležitá, budeš se jí zabývat i do budoucna?
Ano! Budu chtít stále rozvíjet své jazykové znalosti. 
 
Jak se cítíš po výhře v soutěži z němčiny?
Cítím se velice překvapena. Bylo to pro mě nečekané.
 
A na závěr, dokázala by sis představit, že bys vystřídala Angelu Merkelovou v pozici německá kancléřky?
Na ja, sicher! Tuto ženu bych velice ráda osobně poznala, vystřídala ji a získala její zkušenosti.
 
Pro časopis Resset se Terezy ptal její spolužák Robert Herink.

Žádné komentáře:

Okomentovat