středa 12. listopadu 2014

Resslovka hostem na konferenci Dny USA a EU

V rámci učiva ekonomie jsme měli možnost podívat se na fórum Žofínském paláci.Téma přišlo všem velice zajímavé – Dny USA a EUPřijali jsme tedy pozvání paní profesorky a 20. října jsme se sešli ve společenském oblečení před Žofínským palácem (a musím podotknout, že jeho prostory jsou opravdu úchvatné).  
Pokračovali jsme do sálu, s cedulkou označující hosty konference, což nám dodávalo pocit důležitosti. ;-) 

 Ačkoli jsme téma znali, popravdě řečeno většina z nás neměla úplně ucelenou představu o tom, jak bude samotná konference probíhat. V programu akce nás ale určitě zaujalo například jméno Martin Luther King III. Už jen kvůli jménu jsem byla na jeho projev zvědavá. A po bližším ohledání programu jsme si mohli přečíst další zajímavá jména.
Konference měla za chvíli začít a nás mile překvapily různé drobnosti: propagační materiály na místě sezení, možnost lehkého občerstvení apod. Než jsme si všechno stačili prohlédnout a vyzkoušet, konference začala.

V prvních chvílích si všímám výrazného projevu moderátora celé akce Jakuba Železného, který vedl celou konferenci velice příjemně, a bylo vidět, že má vždy vše pod kontrolou.
A teď se musím přiznat… První projev našeho českého politika jsem úplně nezaznamenala. Je pro mě totiž hodně důležité, aby přednášející měl poutavý hlas a srozumitelný projev, bohužel zde musím konstatovat, že se mi obojího moc nedostávalo. Nevadí, počkám si na další.

Co asi vyzdvihnu více, jsou americké projevy. Nevím, jestli to nebude hlavně proto, že právě na ně jsem se nejvíce těšila. Každopádně mě zajímal názor přednášejících a velice jsem ocenila jejich doprovodné prezentace, na které se člověk během přednášky mohl soustředit.

Generál J. Stavridis
Zejména generál James Stavridis měl celou přednášku opravdu povedenou. Soudím podle faktu, že si udržel pozornost většiny až do samého konce, dokonce i přes skutečnost, že těsně po jeho projevu se konal raut. A ten byl pro nás samozřejmě třešničkou na dortu. 

Martin Luther King III.
V projevech v anglickém jazyce jsme kromě novinek dále zažili někdy hodně úsměvné – možná ale ne pro všechny - okamžiky díky překladatelkám. Pak jsem si ale vzápětí uvědomila obtížnost jejich práce a musela jsem smeknout klobouk při překládání tak složitých projevů, z nichž k jednomu z nesložitějších patřil hlavně projev Martina Luthera Kinga III. A díky možnosti nasazení sluchátek jsem si tyto projevy mohla užít i já a spousta dalších, kteří bojují s jazykovou bariérou.

Leon E. Panetta
Některé projevy se skutečně povedly. Zrovna u již zmíněného Martina Luthera Kinga III. jsem nejednou zaslechla hlas jeho pana otce, zakladatele boje za rovnoprávnost, a tak na mě z jeho projevu dýchala historie. Naopak u projevu generála J. Stavridise jsem velmi ocenila odlehčenost a generálův smysl pro humor.
Mrzelo mě, že pan Leon E. Panetta měl projev až na samém konci konference. Myslím, že spousta z nás by si ho mnohem více vychutnala o pár hodin dříve, přišel mi opravdu upřímný a lidský. A soudím tak nejen podle otázek, které mu v závěru kladlo publikum.



Čas byl ale nekompromisní a konference, která se nám všem moc líbila, pomalu končila. Odcházíme ze Žofínského paláce, jehož noční podoba nám připadá opravdu velkolepá.


Možná jsem nevyslechla a nepochytila úplně všechno, ale myslím si, že i přesto mě celá akce velmi obohatila. Mám radost, že jsem mohla být spolu se svými spolužáky součástí této významné mezinárodní konference.



                                                                                                         
                                                                                                 Gabriela Hýžová, 3.F

Žádné komentáře:

Okomentovat