čtvrtek 16. ledna 2014

Čokoláda a štíhlá linie? Jde to!


Podle vědců je možné, že ten, kdo má rád čokoládu, je štíhlejší!

Dnes jsem si přečetla článek na internetu, kde jsem se dozvěděla, že pravidelná konzumace čokolády může vést  ke štíhlejší postavě. Přišlo mi to absurdní, ale co když na tom něco bude?
Američtí vědci se to snažili dokázat a sledovali asi tisícovku lidí a porovnávali u všech stravovací návyky, kalorický příjem a BMI.

Zjistili, že lidé, kteří čokoládu jedli několikrát týdně, byli v průměru štíhlejší než ti, kteří si ji dopřávali jen příležitostně. Záleží prý hlavně na tom, jak často ji jíme, s množstvím studie neměla žádnou spojitost.
Přesto, že čokoláda je kalorická potravina, obsahuje i látky, které mohou napomáhat poklesu hmotnosti, uvádějí vědci.

Beatrice Golombová se svým týmem usoudila, že čokoláda obsahuje antioxidační složky, tzv. katechiny, které mohou posílit svalovou hmotu a snížit váhu. Přinejmenším o tom svědčí výzkumy prováděné na hlodavcích. U myší, kterým byl podáván 15 dní epikatechin, přítomný také v tmavé čokoládě, se zlepšily fyzické výkony a kvalita jejich svalů.
Ještě je třeba provést klinické zkoušky i u lidí, aby se zjistilo, zdali to funguje stejně. Vědci ale upozorňují, že je v této oblasti ještě spousta nezodpovězených otázek.

Přestože jsem se od vědců dozvěděla, že čokoláda může pomoci ke štíhlejší linii, nebudu na to spoléhat a raději se zakousnu do zeleniny nebo nějakého ovoce. Ovšem když budu na čokoládu mít chuť, proč se na tento článek nevymluvit, že hubnu :-D
Bára Dolejšová 3.B

1 komentář:

  1. Wooooow !!! Mám 180 kg a všichni mi doporučovali že nemám jíst čokoládu že budu tlustej...nyní to bude jiné budu jíst jen čokoládu a dokážu všem že tento článek je pravdivý a že lidi co mají rádi čokoládu (já jí miluju) jsou štíhlejší. Díky ti za to že ji mohu jíst! Jsi super :*

    OdpovědětVymazat