čtvrtek 18. října 2012

Recenze - Nejde o talent

Nejde o talent: Jaro Slávik
Tato kniha mne zaujala už svým názvem. Jméno Jaro Slávik snad každý zná a má ho spojené s televizním pořadem Československo má talent. Každý se zřejmě, vhledem k názvu, domnívá, že kniha je celá o Jarovi, ale není tomu tak. Knihu psal sice on sám, je zde jeho životopis, ale i jeho názory a poznatky z cest. Moc se mi líbilo, jak pojmenovává různé kapitoly knížky. Jejich názvy, jak sám vysvětluje na začátku, jsou inspirovány nějakou knihou, kterou četl a považuje za nezbytnost mít ji doma. Slávik je znám svou kritikou, ale i svým velkým nadáním a ambicemi. Kritika se v jeho psaní velmi odráží, někdy na můj vkus možná i moc. Říká totiž z plných plic, co si o talentu ostatních myslí, i když to není zrovna moc příjemné. Opravdu mne zaujaly jeho příběhy, které jsou doloženy velice pěknými fotografiemi. Jeho „story“ jsou opravdu zajímavá a někdy i pobaví. V této knize jsem se dozvěděla něco o samotném autorovi, ale i různé „drby“ a poznatky, které Slávik při svých cestách zažíval. Nikdy byste nevěřili, kolik zážitků má tento člověk uchovaných v srdci. Je zde také popsán pohled Slávika na talent jako takový a co podle něj talent vůbec je. Zmiňuje se zde i o ostatních celebritách a své  spolupráci s nimi. Píše i o talentech, které sám našel, nebo lidech, které obdivuje a kteří jsou pro něj velmi důležití. Tuto knihu doporučuji opravdu všem, jak mladším, tak starším generacím. Není totiž jen zajímavá, ale i zábavná.

Nikola Lišková