čtvrtek 29. prosince 2011

ROZHOVOR S TEREZOU URBANOVOU - ÚČASTNICÍ SCHOLY PRAGENSIS


Na konci minulého měsíce se konala přehlídka středních škol Schola Pragensis. Studentka naší školy Tereza Urbanová (4. C), která se této akce účastnila, souhlasila a poskytla našemu časopisu rozhovor o svých dojmech a průběhu celé akce. Vzhledem k tomu, že to nebyl první ročník Scholy Pragensis, kterého se Tereza účastnila, je to asi ta nejlepší osoba, kterou jsme mohli oslovit.

R: Jak Schola Pragensis probíhala?

T: Pod vedením pana profesora Bernacika a pana profesora Diatky měl každý rozdělené role. Někteří byli u stánku, někteří se pohybovali prostory celé Scholy, ale všichni měli stejný úkol, oslovit co nejvíce žáků základních škol a podat jim co nejvíce informací o naší škole a samozřejmě mu pomoct s výběrem střední školy, v tom lepším případě naší školy J


R: Kolik lidí z naší školy se této akce účastnilo?

T: Přibližně kolem dvanácti lidí, hlavně z prvních ročníků. Ze 4. ročníku nás tam bylo dohromady 5.


R: Co se ti na Schole Pragensis nejvíce líbilo?

T: Způsob jakým se naše škola prezentuje. Myslím, že strategie ostatních škol, sedět na židli, koukat a nic neříkat není úplně dobrá prezentace. V našem stánku nejsou obrovské tabule s rozpisem učiva, protože je stejně nikdo většinou nečte, ale říkáme žákům informace, které chtějí slyšet.


R: Co se ti naopak nelíbilo?

T: Jediný problém je možná v organizaci přímo kongresového paláce, ale práce na schole mě baví, takže nemůžu říct, že by se mi něco nelíbilo.


R: Jaká přesně byla tvá úloha na této akci?

T: Stejně jako všichni ostatní jsem podávala zájemcům, ale také jejich rodičům potřebné informace o naší škole a také prezentovat školu v improvizované scénce.


R: Jaký je tvůj názor na prezentaci naší školy?

T: Prezentace naší školy je hodně odlišná od jiných a myslím si, že je velmi dobrá, protože když žáci slyší informace přímo od nás, tak si toho zapamatují mnohem více než z nevýrazných tabulí, a i když mají ostatní školy stánek sebehezčí, uškodí si většinou svým přístupem.


R: Zaujala Tě prezentace nějaké jiné školy?

T: Velmi hezké prezentace mají třeba chemické školy, protože pozorovat pokusy snad baví každého, ale prezentace nějaké jiné obchodní školy mě nezaujala.


R: Podílela ses nějakým způsobem na přípravě materiálů na tuto akci?

T: Stejně jako loňský rok jsem vytvářela vizuální podobu našeho stánku. Letošek byl dost jiný než všechny předešlé roky, ale mým záměrem bylo přitáhnout pozornost a zaujmout lidi a myslím, že se to povedlo.


R: Během průběhu celé akce naše škola několikrát předváděla scénku „Umím argumentovat rodičům“. O co přesně v ní šlo?

T: V této scénce účinkovali vždy 3 lidé, matka, otec a jejich dítě, které je žákem naší školy. Rodiče řeší finanční problémy, vyčítají si, že utrácí za zbytečné věci, matka za nové oblečení, otec chodí často do hospody. Dítě přijde s tím, že od nich něco potřebuje a navrhne jim, že by mohli změnit výdaje jejich domácnosti, tzv. fixní a variabilní náklady. Rodiče dítě pochválí za výběr školy a schválí mu požadovanou věc.


R: Účastnila ses jí nějak?

T: Hrála jsem dceru. Pokaždé jsem rodiče přesvědčila, že koupit mi zájezd na hory pro ně bude to nejlepší J

Žádné komentáře:

Okomentovat